вторник, 17 августа 2010 г.

Закон вартістю 10 млрд грн

Закон вартістю 10 млрд грн.

Невдовзі Верховна Рада має розглянути проект закону «Про внутрішню торгівлю». Назва цього документу говорить сама про себе – він має регулювати діяльність у галузі торгівлі. А це робота супермаркетів, маленьких магазинів, базарів, ярмарок, яток, кафе, ресторанів і ще багатьох підприємств, діяльність яких прямо чи опосередковано стосується кожного українця. Бо кожен з нас якщо не продає, то обов'язково щось купує.

Обгрунтовуючи потребу прийняття цього закону, на сайті міністерства економіки, зокрема, йдеться про збільшення надходжень до бюджету зі сфери торгівлі. Виконавчий директор ТзОВ «Системи швидкого харчування» Ігор Шевельов переконаний, що задекларовані авторами документу 10 млрд грн на рік вони планують отримати саме зі штрафів, оскільки жодного розвитку галузі цим законом не передбачається.

Висловити своє ставлення до цього проекту закону «Kava» попросила львівських рестораторів.

 

Ігор Шевельов

Виконавчий директор ТзОВ «Системи швидкого харчування» 

Цікаво, що про цей закон майже ніхто нічого не чув. І це при тому, що цей закон стосується майже усіх сфер торгівлі – і оптової, і роздрібної, і комісійної, і дрібних магазинчиків, і палаток, і яток, і супермаркетів, і ресторанів, базарів, кафе, барів – усіх. Іншими словами, він напряму стосується дуже великої кількості людей.

По-перше, незрозуміло, чому ніхто не чув про проект цього закону. Хоча, на сайті міністерства економіки зазначено, що громадські слухання по цьому закону пройшли, і нібито цей проект обговорювали і експерти, і представники галузі торгівлі. Щоправда, хто саме в цьому брав участь – я так і не знаю. Але це все мені дуже нагадує радянські часи: деякі зауваження були, частково вони враховані, зміни в проекті внесено.

По-друге, декларації цього закону повністю заперечуються його змістом. У декларативній частині закону записано, що він приймається для розвитку внутрішньої торгівлі в Україні, на засадах рівності, конкурентної боротьби, ринковості і тд. Натомість у законі все навпаки. Зокрема, у ст. 3 цього закону записано, що на площах більше 400 м торгувати мають право лише юридичні особи. Ось вам і рівність. Хоча у частині першій записано, що усі рівні – чи то фізичні особи, чи юридичні.

Я би хотів зупинитися на кількох моментах. Крім того, що насправді немає рівності, задекларовано, що закон створено для забезпечення невтручання влади у відносини суб’єктів господарювання. Але насправді все навпаки. Для підприємців додатково створюється ще одна звітність, яка є обов’язковою для подання. Якщо вона буде невчасно подана або взагалі не подана, то передбачені штрафи. Якщо у вас немає документації, яка прописана у цьому законі, або вона є неповною чи неправильно оформленою, то ви не тільки мусите заплатити штраф, а що� �ільше — вас можуть закрити, опломбувати і навіть зробити подання на конфіскацію майна.

Але головна загроза цього закону – це створення якогось нового спеціального  органу центральної влади та його представництва на місцях, який, на думку авторів цього закону, має сприяти регуляторній політиці. Цікаво, що в статті першій є визначення термінів – усіх, які виникають в цьому законі. А цього органу у визначенні термінів немає. І незрозуміло, ким він створюється, кому він підзвітний і як його контролювати. Цей орган просто якось вспливає у тексті закону. Потім потрошечку описується, які повноваження цьому органу надають ся. І, хочу зауважити, що надаються йому всі повноваження, і контролювати він зможе навіть більше, ніж усі контролюючі органи, які існують разом. І це дуже дивує. Бо якби створювався якийсь єдиний орган замість усіх інших, тоді би ще можна було зрозуміти. А так до усіх перевірок додається ще одна з необмеженими повноваженнями.

Узагалі-то, сфера діяльності цього органу  дуже нагадує мені радянські часи, тому що він створює, аналізує, контролює, пропонує і тд. Тобто конкретної відповідальності немає ніякої. Проте, на що він має право! Вимагати усі документи, право безперешкодного доступу до усіх приміщень. До речі, що значить безперешкодного? У ресторанах чи навіть супермаркетах є відділення кулінарії, де готується продукція для споживачів. Туди ніхто не має права заходити без санітарної книжки. А якщо вони прийдуть до мене і я запитаю, чи у них є книжка, то я вп евнений, що це буде трактуватися як незабезпечення безперешкодного доступу. А якщо цього не буде, то вони мають право давати суб’єктам господарювання приписи, обов’язкові до виконання. Вони мають право закривати об’єкти торгівлі, припиняти їхню діяльність, опломбовувати і ще цілий перелік того, що руйнує бізнес. В тому числі подавати до суду на конфіскацію і продаж майна. Навіть неподання вчасно звітності – це теж штраф. Таке враження, що цей закон створюється чітку під купу чиновників, які нема чим зайняти. Причому вони мат� �муть такі повноваження, що спокійно зможуть свою офіційну зарплату перераховувати в фонд миру, бо вона їм буде просто непотрібна.  

Ще один цікавий момент. Кожен об’єкт господарювання мусить викласти перелік товарів, якими він торгує, всі до останнього. А вони будуть контролювати. Уявіть собі, що в якийсь магазин не підвезли якісь жвачки, які він задекларував. Що тоді — контролюючий орган прийде і закриє цей магазин, бо немає задекларованого товару? Або навпаки – привезуть якісь нові жвачки, яких ще не було в продажу, і їх за це закриють? А для ресторанів це взагалі повна бздура, бо виходить, що не може бути сезонного меню. Тобто окрошкою, для прикладу, довед еться торгувати і взимку, бо вона є в меню. А як впроваджувати якісь новинки, нові розробки? Такі нонсенси показують, що хтось хоче встановити тотальний контроль над сферою торгівлі. Завжди можна знайти щось, що неподобається і закрити того, хто не подобається.

Цікаво, що правила, по яких буде працювати цей орган, розроблятиме сам орган. Це те саме, що райвідділи міліції самі би собі визначали порядок затримання громадян.

 

Андрій Худо

Співвласник Мережі концептуальних авторських ресторанів «!Фест»

У мене ліберальні погляди і для мене розуміння того що додатково зарегульовують діяльність в сфері торгівлі дає розуміння додатковго посилення корупції яка й так в Україні шалено висока! Тому звичайно цей крок викликає негативне здивування в контексті лозунгів підтримки бізнесу до виборів і посилення його регулювання після. 

Я спілкувався з співвласниками FFS та іншими бізнесменами щодо цього — на ринку суцільний скептицизм щодо цього закону.

Тепер декілька тезі прикладів щодо проекту Закону “Про внутрішню торгівлю”:

Впроваджується державна реєстрація торговельних обєктів та закладів ресторанного господарства. Хоча за провадження діяльності без внесення даних до ЄДР відповідальність відсутня.

Питання регулювання розміщення торговельних об’єктів та закладів ресторанного господарства на території населених пунктів  пропонується  здійснювати відповідно до нормативів забезпеченості населення торговельною площею, генеральних планів населених пунктів тощо - що в свою чергу може призвести до додаткових  ускладнень та перепон у сфері ресторанного бізнесу.

Проект, зокрема, пропонує непосильні для виконання вимоги щодо приміщень, літніх майданчиків. Крім цього, документ закріплює широке коло контрольних повноважень для спеціального центрального органу виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі та його територіальних органів: з проведення ними перевірок, накладення стягнень, внесення приписів, опломбовування приміщень магазинів і ресторанів тощо. Усе це, вочевидь, ускладнить, а, подекуди, навіть унеможливить діяльність підприємців і може спричинити нові зловживання з боку контро люючих органів.

Встановлюється відповідальність у розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за провадження торговельної діяльності без подання у встановлений строк звіту про результати торговельної діяльності об’єкта торгівлі до відповідного територіального органу спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі, які здійснюють облік об’єктів торгівлі (закладів ресторанного господарства) на відповідній території.

Згідно з цим проектом, працівники торгівлі повинні мати професійну підготовку, що відповідає освітньо-кваліфікаційним вимогам, встановленим для даної професії. Методичне та організаційне визначення стандартів якості професійної освіти та їх дотримання, прогнозування потреби в них для внутрішньої торгівлі покладається зокрема на спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері внутрішньої торгівлі. Тобто працювати кухарем чи офіціантом без спеціальної освіти зобороняється? Вважаємо, що в даному випадку пор ушуються права працівників (наприклад студентів) які ще не здобули її, але мають бажання працювати.

 

 

Вардкес Арзуманян

Власник ресторанів «Кентавр», «Тарон»

У мене складається враження, що влада хоче натягнути якусь мотузку, по якій має ходити середній бізнес. Крок вліво, крок вправо – і ти потрапляєш у капкани, розставлені вздовж цієї мотузки. Причому, ці капкани повністю нищать бізнес. І одним з таких капканів хочуть зробити цей закон. Контролюючому органу, про який йдеться у цьому законі, дане повноваження повністю зупиняти підприємство, нищити його імідж. Це чисто корупційний закон. Коли його читаєш, то розумієш, що його можна застосовувати вибірково. Це така собі страшилка: захотів &n dash; розстріляв, вбив бізнес. Щодо ресторанів, то там залишилося лише добровільне декларування офіціантами своїх чайових і оподаткування цих чайових. І тоді би це був точно кінець ресторанній діяльності.

Джерело: kava.lviv.ua

Здесь можно оставить свои комментарии.

Комментариев нет: