У Львівській національній опері відбулася прем'єра вистави "Орфей та Еврідіка", що її створено до 295-ї річниці від дня народження видатного німецького композитора Крістофа Віллібальда Глюка.
Ця опера ніколи не звучала на львівській сцені, а на її постановку польського режисера-постановника Збіґнєва Хшановського, відомого львівській публіці постановкою "Мойсея", надихнули відвідини Гранд-опери в Парижі. По-перше, там серед скульптур композиторів, які мали світове значення для опери, він побачив статую Глюка, а по-друге, тема Орфея почала приваблювати Хшановського ще й з огляду на те, що він прикрашає надгробок патронеси львівської опери Соломії Крушельницької на Личаківському цвинтарі.
Музика твору Глюка дає надзв� �чайні можливості для втілення режисерських фантазій. Тому до чотирьох дійових осіб – Орфея, Еврідіки, Ероса та Блаженної Тіні – додали хорові та балетні елементи, аби заповнити сценічний і звуковий простори. У створенні хореографічної альтернативи солістам режисерові допомагав балетмейстер театру Сергій Наєнко. А хормейстер Василь Коваль перетворив хор на окрему дійову особу.
Львівська опера спромоглася на два повноцінні склади виконавців. І це попри складність твору, в якому, за ідеєю Глюка, всі сольні партії мали виконувати жінки. Отже, ролі розподілено так: Орфей – заслужена артистка України Наталія Дацько та лауреат міжнародних конкурсів Тетяна Вахновська; Еврідіка – заслужені артистки України Любов Качала та Наталія Романюк; Ерос – Наталія Курильців і лауреат міжнародного конкурсу Юлія Лисенко; Блаженна Тінь – заслужені артистки України Яна Войтюк і Світлана Мамчур.
Диригент-постановник Михайло Дубчак відзначив доступність опери Глюка. "Тут – милозвучні розгорнуті арії, чудові ансамблі, цікаві балетні дивертисменти і на загал блискуча ін� �трументалізація. Стиль Глюка, його музична мова – цілком відмінна від звичного нам виконавства, тому солістам, артистам хору й оркестру було дуже цікаво працювати. Ми перекинули місток у ХVIII століття та, як не дивно, почерпнули там багато нового. І стверджуємо вслід за Глюком: "Мета музики в тому, щоб супроводжувати поезію, підсилювати висловлення почуттів. Простота, правда і природність – ось три великі принципи прекрасного у всіх творах мистецтва".
Сподобалася опера і глядачам, які були вражені музикою, костюмами, декораціями. � � також поєднанням балету й опери.
Вікторія Димочкіна
Джерело: gazeta.lviv.ua
Комментариев нет:
Отправить комментарий