Творчий доробок композитора, педагога, психолога, громадського діяча Людмили Думи, стверджує кандидат мистецтвознавства Маргарита Семенюк, є одним із найяскравіших і найцікавіших у львівській композиторській школі 90-х років ХХ ст. Ось уже чверть століття композиторка працює в різних жанрах (симфонічному, хоровому, вокальному, камерно-інструментальному, фортепіанному), однак особливе місце в її доробку займають твори для дітей – вона створила низку дитячих мініатюр, пісень, фортепіанних циклів, хорів тощо.
Унікальність творчої особистості Людмили Думи в її універсалізмі: вдале поєднання композиторського таланту й майстерності піаніста, педагогічних навиків і дару психолога. А ще, стверджують друзі й колеги, це щира й добра людина, яка поєднує високий професіоналізм із творчим полум'ям натхнення.
Людмила Дума – представник сучасної львівської композиторської школи. Закінчила Львівську консерваторію ім. М. Лисенка за класом композиції у Володимира Флиса та за класом фортепіано в Мирона Кушніра. Стажувалася як композитор у С� �нкт-Петербурзькій консерваторії ім. М. Римського-Корсакова в дуже відомого в Росії та США композитора, професора Сергія Слонимського. Її твори звучать в Україні, Росії, Польщі, Канаді, Арабських Еміратах, Вірменії, Грузії, Прибалтиці, Білорусі тощо. Вона є учасником і лауреатом міжнародних імпрез і конкурсів і вже понад 20 років – членом НСКУ України. Крім того, пані Людмила – викладач Львівської ЛНМА ім. М. Лисенка, а також більш ніж 20 років викладає композицію в музичній десятирічці ім. С. Крушельницької.
Як пригадує ювілярка (цього річ Людмила Дума святкує 25-річчя творчої діяльності), вже в чотири з половиною роки, в дитячому садку, почала активно цікавитися музикою: підходила до фортепіано, рухалася під музику, співала, танцювала. Відтак за порадою вихователя мама віддала доньку в музичну школу. Тоді Людмилі не було й шести років.
Цікаво, що перші музичні твори композиторка написала в дитячому садку. Нині музика Людмили Думи, за визначенням музикознавців, яскраво образна і протилежна "чистому інструменталізму" як принциповій основі творчості. "Більшість к� �мпозицій і навіть великі інструментальні епізоди у вокальних творах композитора є колоритними та мають в основі "конкретне завдання": вони або пов'язані із зоровими образами, або супроводжують пластичні танцювальні рухи чи пантоміму, або прямо чи опосередковано залежні від співу чи мови", – пише кандидат мистецтвознавства Маргарита Семенюк.
Вагоме місце у творчості композиторки відведено фортепіанному жанру: Людмила Дума – піаністка та концертмейстер, отож сама виконує свої твори на різноманітних концертах, конкурсах і фе� �тивалях. Як зазначають музикознавці, композиції для фортепіано, які вона написала, є зручними для виконання й цікавими не тільки за фактурою, а й за мелодикою, поліфонією, гармоніями, образним змістом… Одним із найвідоміших творів композитора є цикл для дітей "Катрусин альбом", що його авторка присвятила своїй донечці. Цей цикл апробовано на різних усеукраїнських дитячих музичних фестивалях і конкурсах.
Однак і на цьому не завершилося всебічне пізнання мистецтва. Щоб якомога глибше осягнути подарований феномен музичної творч ості, Людмила Дума закінчила факультет психології у Львівському національному університеті ім. І. Франка. "Так відкрилися нові обрії моєї діяльності не тільки як музиканта-педагога, композитора, а й як музикотерапевта, музично-суспільного громадського діяча (зокрема, це стосується роботи в благодійному фонді, діяльність якого спрямована на допомогу обдарованим дітям, – "Газета"), – розповідає пані Людмила і додає: – Сьогодні можу сказати, що час і можливості, подаровані Богом, дозволили мені перейти всі зазначені сфери й виз� �ачити для себе найближче. Для мене музика – це не тільки професія, це споісіб життя, стан душі".
Оксана Жила
Джерело: gazeta.lviv.ua
Комментариев нет:
Отправить комментарий