среда, 20 мая 2009 г.

Євробачення: казка зі сльозами на очах

Цьогорічний пісенний конкурс продемонстрував незвично високий рівень. І традиційно спричинився до низки скандалів

54-й конкурс Євробачення у ніч проти неділі вже став історією. Східноєвропейські коментатори все ще називають його найбільшою музичною подією року. А от для “старої” Європи, яка завдяки пісенним змаганням свого часу відкрила для себе “ABBA” і “Dana International”, Селін Діон та “Secret Garden”, сьогодні результати всенародного голосування за найбільш співочих уже не виглядають настільки принциповими.

Чи не тому чотири країни-засновниці, котрі автоматично презентують своїх представників одразу у фіналі, не надто “паряться” з їх відбором. Тож і за результатами цьогорічного конкурсу вже майже традиційно пасе задніх Іспанія (24-те місце) та Німеччина (20-те місце). Останню не врятувала навіть участь у номері “Alex Swings Oscar Sings!” епатажної Діти фон Тіз, екс-дружини Мериліна Менсона. Трохи краще виглядала на загальному тлі Патрисія Каас, яка, мабуть, для економії державних коштів (адже в останні роки більше часу проводить у Москві, н� �ж у Парижі) співала за Францію і здобула “аж” восьме місце, що для мегазірки стало вельми неприємним сюрпризом і — абсолютно заслуженою оцінкою занехаяної, як виглядає, в останні роки виконавської творчості. Натомість уперше за багато років потішила вдалим виступом Великобританія: пісню для Джейд Івен, з якою вона набрала 173 бали, вийшовши на п’яте місце, написав сам сер Ендрю Ллойд Веббер. Тим самим змусивши пригадати про найголовніший, хоча й призабутий за останні роки принцип — Eurovision Song Contest , як свідчить уже сама о� �іційна назва конкурсу Європейської мовної спілки — це передовсім вибір найкращої пісні, а не країни чи навіть виконавця.

Проте, схоже, тут уже давно ніхто не оцінював лише милозвучності мелодій. Аналізуючи переможців останніх років, можна дійти висновку, що певний час європейських телеглядачів захоплювала етнічна самобутність (передовсім саме завдяки їй перемогла в 2004 році і Руслана), потім смаки несподівано “змодулювали” в бік фрікових персонажів, чим успішно скористалася фінська група “Lordi”, а потім, щойно учасники почали робити ставки на “естетизацію потворного”, слухачам захотілося проникливої і простої лірики, свідченням чого � �тала позаторішня перемога “Молитви” сербки Марії Шеріфовіч. Подейкують, після цього спеціальна комп’ютерна програма, здатна на основі аналізу виступів переможців попередніх років генерувати пісню-переможця, стала неактуальною: надто мінливими виявилися смаки європейської публіки.

Важливо, що й цьогорічний конкурс вдало продовжив власне пісенну лінію. Чимало учасників продемонстрували на сцені саме свої музичні обдарування та голос, а не, даруйте, вторинні статеві ознаки: порівнюючи із кількома попередніми конкурсами Євробачення, де вокально якісні виступи можна було перерахувати на пальцях однієї руки, в 2009-му фіналісти знову почали співати. На жаль, саме в цьому контексті традиційно голосиста Україна виглядала вкрай блідо — Світлана Лобода зробила ставку на шоу, а антикризові спецефекти пересичену Є вропу більше не цікавлять. Усім хочеться просто казки…

Хоча приголомшливий успіх пісні “Fairytail” норвезького учасника білоруського походження Алєксандра Рибака, який здобув переконливу перемогу із рекордною за всю історію конкурсу кількістю балів (387) пояснити також непросто. З одного боку, наївний хлопчина із скрипкою в руках та щирою душею і справді викликав симпатії. З другого — щонайменше ще зо три учасники цьогорічного конкурсу продемонстрували своє професійне володіння грою на музичних інструментах (у тому числі й струнних), а неабиякі голосові дані проявили хорват Іго р Цукров і сестри-вірменки Інга й Ануш, запальна молдаванка Неллі Чобану й політкоректний ізраїль­­сько-палестинський дует “Ноа та Міра Авад”.

У 2010 році Норвегія утретє прийматиме Євробачення. У 1986 році європейський пісенний конкурс відбувся у місті Берген (тоді перемогу “виспівав” для своєї країни дует “Bobbysocks”), а через десять років — у столиці, Осло (після тріумфального виступу ще одного ірландсько-норвезького дуету “Secret Garden”). Абсолютним рекордсменом за кількістю перемог в історії Євробачення залишається Ірландія, чиї представники перемагали 7 разів, при цьому тричі поспіль — у 1992-му, 1993-му та 1994 роках, а потім знову — в 1996-му.

Джерело: lvivpost.net

Здесь можно оставить свои комментарии.

Комментариев нет: