Виконавець:«Восточный Синдром»
Альбом:«Студия 13»
Видавець:Trail Records
Рік:2008
Цей диск мені передали друзі з Америки. Назва — Студия 13, виконавець — рок-гурт Восточный Синдром. Як значиться на обкладинці, запис зроблено за чотири доби в 1987 році в Магадані, в хрущовці керівника гурту, Костянтина Бітюкова. Випуск альбома (в Петербурзі й Нью-Йорку) присвячений його пам’яті.
Повільне занурення у спогади… Рок тоді, в пізні вісімдесяті, здавався спасінням від конаючого совка, стрімким шляхом до цілковито інакшого світу нових і яскравих образів, справжньою революцією без жодного пострілу. Народжувалися десятки різних течій, прив’язаних до тих чи тих міст і країв. Перед вели ленінградський рок-клуб, деякі яскраві особистості з Москви, а також ті, кого умовно називали сибірський панк. Українці — насамперед, ясна річ, Київ, Харків і Галичина — стояли трохи осторонь, але так само працювали в бунт� �вному струмені. І ось, коли, здавалося б, усі ролі вже розподілено й всі місця в серцях публіки зайнято, з’являються кілька незнаних гуртів з тої частини СРСР, котру ніхто навіть запідозрити не міг у чомусь такому. Подив був подвійний. Хлопці жили аж у… Магадані. Магадан і рок — чи то сумісні поняття? По-друге, занадто особливу музику грають. Разюче різняться як від ленінградських революціонерів, почасти вражених зірковою хворобою, так і від депресивного сибірського панку. Називалися магаданці Мисия: Антициклон, Конец, Света т� � Восточный Синдром. Перші два гурти грали м’яку, але доволі вишукану музику, були такі собі інтелектуали-романтики — у звуці й у настрої пісень куди більші європейці, аніж ті ж таки ленінградці. Що ж до Синдрому, то ця команда була, мабуть, найцікавіша з усієї трійці — як музично, так і в текстах. При позірній простоті та мелодійності вкладала в свої композиції чимало різноманітних інструментальних завитків, а поезія Бітюкова та Андрія Неустроєва змальовувала дуже химерний, напівказковий, напівсновидний світ. Своєрідне ро� �-н-рольне бароко — не для кожного вуха, не веселощі для дискотек, однак достатньо для думаючого слухача.
Доля лідера гурту склалася нещасливо. Група розпалася, Костянтин переїхав до Москви, помітного успіху так і не досяг, жив бідно. У 2004 році помер, оскільки вчасно не отримав медичної допомоги. Його надгробок невдовзі з цвинтаря щез — ймовірно, місце було перепродане. Все, що, власне, лишилося — оцей диск.
Слухаючи його, починаєш розуміти, що пізньорадянський рок мав чудовий шанс набути нової якості після того, як політичні викривання вийшли з моди. Адже магаданці були не самі: у Києві, наприклад, подібними експериментами захоплювалася Раббота Хо, в Таллінні — Не Ждали, в Харкові — Товарищ… Новоутворені республіки могли б явити надзвичайно цікаву рок-хвилю. Але історія не знає умовного способу: сталося те, що сталося. І замість далекосхідних самородків ефір заповнений схожим на них, але набагато примітивнішим Мумієм Тролл� �м.
А в мене в голові вже кілька днів крутяться уривки пісень, заспіваних понад 20 років тому, напівказки, напівсни. Гарні пісні. З берегів океану. Буде нагода — послухайте.
Сайт Синдрому
Джерело: sumno.com
Комментариев нет:
Отправить комментарий