воскресенье, 22 февраля 2009 г.

Стейнвей для нас

Не “фортепіанним марафоном”, а справжнім зорепадом талановитих виконавців став другий концерт із циклу “Стейнвей для вас”, що відбувся вівторкового вечора на сцені Львівської філармонії.

Нагадаємо, наприкінці минулого року найбільший концертний зал нашого міста збагатився направду королівським інструментом — роялем фірми “Steinway & Sons”, яку вже впродовж півтора століть слушно вважають найкращою в світі. Відтак, аби познайомити львів’ян із новоприбулим “гостем”, запланували цикл концертів “Стейнвей для вас”. Наприкінці січня за його клавіатурою вже музикували Ксенія Башмет, Яромир Боженко й Дмитро Онищенко. Учасники наступної програми — справжнього “Фортепіанного марафону” & mdash; також виявилися, кожен на свій лад, пов’язаними із нашим містом. У концерті виступили як найвідоміші львівські піаністи, так і ті, хто сьогодні виступає в різних країнах, однак не пориває свого духовного зв’язку із Львовом.

Розпочався вечір імпровізацією Етели Чуприк — піаністки, яка ще кілька років тому виступила із власною ініціативою “Стейнвей для Львова” і тепер не могла не порадіти здійсненню своєї мрії. Продовжив марафон “парний виступ” відомого фортепіанного дуету із Києва — Дмитра Таванця та Олександри Зайцевої (котра, до речі, розпочинала свій шлях до музики також у Львові)  з філігранними й дотепними ансамблями Франца Шуберта. На романтичний лад виявився цього разу налаштованим і виконавець, який більш звично почуває � �ебе в інтелектуальних хитросплетіннях модерної музики — Йожеф Ермінь запропонував публіці власне бачення рахманіновських Варіацій на тему Кореллі. У них музикант також зумів віднайти передовсім філософський, самоспоглядальний, а не емоційний, ліричний струмінь.

Натомість у другій частині “марафону” переважали саме настрої, почуття, блиск і барви. Як у Концертній фантазії на теми з опери Дж.Гершвіна “Поргі і Бесс” Ігоря Фролова у віртуозному виконанні скрипальки Лідії Футорської та піаністки Маріанни Гумецької, яка виступила й ініціатором та організатором цілого вечора. Як у майже не відомих українському слухачеві “П’яти негритянських піснях” Ксав’єра Монсальваджа — справжній опері в мініатюрі, напрочуд артистично інтерпретованій сестрами Кушплер. Зоряна, ко� �ра з 2007 року є солісткою Віденської опери, та Олена — знана в Німеччині піаністка, викладач Гамбурзької музичної академії — приїхали до рідного міста не лише на інавгурацію “Стейнвея”, але й для того, щоб привітати з ювілеєм свого батька, відомого львівського співака, оперного соліста Ігоря Кушплера. Напередодні вони виступили на сцені Львівської філармонії з окремим концертом, продемонструвавши рівень найвищої європейської майстерності у поєднанні із слов’янським обдаруванням. А для тих, хто почув сестер лише в � �рограмі фортепіанного марафону, очікуваним бонусом стала “Хабанера” із опери “Кармен” Жоржа Бізе, яку Зоряна Кушплер під акомпанемент сестри виконала на біс під шквал оплесків.

Оперну тему продовжила у своєму виступі і піаністка Етела Чуприк, завершуючи концерт віртуозною Фантазією Ференца Ліста на дві теми з опери Моцарта “Весілля Фігаро”. Так львівський рояль упродовж одного вечора дістав нагоду виступити в найрізноманітніших “ролях”.

 

Джерело: lvivpost.net

Здесь можно оставить свои комментарии.

Комментариев нет: