Вручено нагороди Кіноакадемії. Вісім “Оскарів” отримала стрічка “Мільйонер з нетрів”
Оскарівські перегони завершилися грандіозною церемонією у лос-анджелеському театрі “Кодак”. Окрім танцюючого Г’ю Джекмана, жодних несподіванок не було: нагороди отримали лідери, гучні чи скандальні промови не прозвучали, все відбулося із шиком та блиском. І хоча спочатку організатори церемонії побоювалися, що гламурний блиск зірок може роздратувати посполиту публіку в часи глобальної фінансової кризи, відчуття свята все одно перемогло.
Проте, яким би яскравим не був діамантовий блиск на червоній доріжці, головними залишаються нагороди. І тут безсумнівним лідером став фільм “Мільйонер з нетрів”, який у підсумку отримав вісім відзнак, в тому числі й головну — найкращий фільм року.
Варто зауважити, що історію про вундеркінда з Індії важко назвати типовим голлівудським продуктом: картину, дія якої відбувається в Мумбаї, зняв британець Денні Бойл, на рахунку якого — “На голці” та “Пляж”, разом із інтернаціональною знімальною групою. Проте, за відсутності серед основних претендентів кіно великого голлівудського стилю або незаперечного шедевра “оскари” для “Мільйонера…” є справою не лише передбачуваною, але і справедливою. Фільм про юнака, який переміг у індійському варіанті гри R 20;Хто хоче стати мільйонером?” і якого звинуватили у шахрайстві, має цікаву структурну побудову, яскраву фактуру та, попри драматизм історії, чудове почуття гумору. Головному герою, що виріс у нетрях Індії, життєвий досвід заміняє книжки, які він не читав ніколи в житті. А кожна відповідь у грі відображає життєву історію, що з ним відбулася. Поєднання чіткої структури із автентичною вітальністю, а трагізму із життєствердним фіналом у дусі Боллівуду, роблять стрічку настільки свіжою, що навіть запах фекалій, у які в одному з епізодів � �ровалюється головний герой, не так відчутний з екрана, як дає відчуття життя, яке пульсує в картині.
Що стосується конкурентів, то варто відзначити цьогорічний високий рівень претендентів. Картина майстра трилера Девіда Фінчера “Загадкова історія Бенджаміна Баттона”, знята за новелою Френсіса Скотта Фіцджеральда, підкуповує винахідливістю та віртуозною, хоч і холоднуватою майстерністю, з якою ретельно вибудувана уся структура стрічки.
Фільм Рона Говарда “Фрост проти Ніксона” не може не тішити після його віражу в “Код да Вінчі”. Це міцно складена історія, побудована на реальних інтерв’ю Девіда Фроста, які він брав у тоді вже екс-президента США Ричарда Ніксона. В цілому політична картина, однак дрібними нюансами розробляє образ Ніксона — неоднозначний, складний і навіть величний. Пара інтер’єрів, багато розмов — а виходить стрічка, що захоплює, не менше, ніж трилер.
“Мілк” Гаса Ван Сента, який вперто розробляє теми сексуальних меншин, відступає від притаманної режисерові манери плутаної фрагментарної розповіді. Чітко та ясно він розповідає про першого політика-гея, який поплатився життям за свої переконання. Стрічка добре стилізована під манеру 70-х, а роль гея у виконанні розбивача жіночих сердець Шона Пенна — максимально переконлива. Проте його перемога стала певною несподіванкою (хоч для актора це вже другий “Оскар”, перший він отримав за роль у “Містичній ріці” Клінта Іствуда): прогнози віддавали статуетку Міккі Рурку, який тріумфально повернувся у велике кіно із “Рестлером” і “згріб” за нього цілий оберемок призів. З ними гідно конкурував і Френк Лангелла: його Ніксон — видатна акторська робота, яка, на жаль, залишилася недооціненою.
“Читець” Стівена Долдрі викликав досить негативну реакцію на Берлінале, де був представлений поза конкурсом. Спочатку картина виглядає майже мелодрамою, історією кохання 15-річного школяра та 36-річної кондукторки. Потім — тіні минулого, робота Ханни наглядачкою у концтаборі, судовий процес над нею та пожиттєве ув’язнення перетворюють фільм на історичну драму про минуле, каяття та почуття провини.
У Берліні виконавець ролі Майкла у юності (в зрілому віці його зіграв Ральф Файнс) Давід Кросс зізнався, що знімальна група змушена була чекати його вісімнадцятиріччя, щоб розпочати зйомки відвертих еротичних сцен, якими рясніє перша частина картини. Після вечірки з нагоди уродин відразу розпочалися зйомки: “Кейтт була чудовою”, — зізнався німецький тінейджер. З ним погодилися й американські кіноакадеміки: Вінслет була шість разів номінована на “Оскар” і лише за роль у “Читці” нарешті його отримала. Драматичн� � роль, складний грим, адже актриса “проживає” на екрані близько тридцяти років, тема та майстерність Вінслет таки принесли їй очікувану нагороду.
А конкуренція у цій номінації була жорсткою: бездоганна у “Сумніві” Меріл Стріп, яка нагадувала непереможну “важку артилерію” у цій номінації, Енн Геттевей, що змінила амплуа для картини “Рейчел виходить заміж”, маловідома Мелісса Лео у драматичній картині “Замерзла ріка” про матір-одиначку, яку злидні змушують зайнятися контрабандою, та Анджеліна Джолі, яка, хоч і дуже поступається талантом своїм конкуренткам, проте має за плечима могутню зброю — міцну режисуру Клінта Іствуда (”Підміна”).
Що стосується нагороди за ролі другого плану, то перемога Пенелопи Крус у ролі палкої та не цілком нормальної іспанки у дотепній картині Вуді Аллена “Вікі Крістіна Барселона” виглядала прогнозованою. Посперечатися з нею могла хіба що Маріса Томей за “Рестлера”.
Символічним виглядає і посмертний “Оскар” Хіта Леджера: і роль вартує того, і золота статуетка стала даниною пам’яті цього актора.
Невеличка несподіванка виникла і у номінації “найкращий іноземний фільм”. Замість прогнозованої перемоги ізраїльсової анімації “Вальс із Баширом” та очікуваного увінчаного “Золотою пальмовою гілкою” “Класу”, “Оскар” здобула маленька японська картина “Розлука” про віолончеліста, волею обставин змушеного осягати похоронний бізнес.
Якщо підбити підсумки цьогорічних оскарівських перегонів, складається враження, що межа між голлівудськими блокбастерами та фестивальним кіно все більше стирається. Раніше у Лос-Анджелесі перемагали стрічки на кшалт “Титаніка”, а у Каннах перемогу святкували картини Кустуріци чи Джармуша. Тепер усе більше незалежне кіно втручається у великі голлівудські розклади. Таким, зрештою, є і “Мільйонер з нетрів”, а Фінчер, Іствуд чи Бойл давно вже стали завсідниками Канн, Берліна та Венеції. Проте оскарівська мода на кіно &mdash ; мінлива. Значно мінливіша, ніж houte couture на червоному килимі. Докладніше про це — у четверговому числі “Пошти”.
СПИСОК ПЕРЕМОЖЦІВ
Найкращий фільм
“Мільйонер з нетрів” (”Slumdog Millionaire”) (на фото)
Також номінувалися: “Загадкова історія Бенджаміна Баттона” (”The Curious Case of Benjamin Button), “Фрост проти Ніксона” (”Frost/Nixon”), “Мілк” (”Milk”), “Читець” (”The Reader”)
Найкраща режисура:
Денні Бойл (”Мільйонер з нетрів”)
Також номінувалися: Девід Фінчер (”Загадкова історія Бенджаміна Баттона”), Рон Говард (”Фрост проти Ніксона”), Гас Ван Сент (”Мілк”), Стефен Далдрі (”Читець”)
Найкращий актор
Шон Пенн (”Мілк” (”Milk”))
Також номінувалися: Річард Дженкінс (”Відвідувач” (”The Visitor”)), Френк Ленгелла (”Форд проти Ніксона” (”Frost/Nixon”)), Бред Пітт (”Загадкова історія Бенджаміна Баттона” (”The Curious Case of Benjamin Button)), Мікі Рурк (”Рестлер” (”The Wrestler”))
Найкращий актор другого плану:
Гіт Леджер (”Темний лицар” (”The Dark Knight”))
Також номінувалися: Джош Бролін (”Мілк”)), Роберт Дауні молодший (”Грім у тропиках” (”Tropic Thunder”)), Філіпп Семур Гоффман (”Сумнів” (”Doubt”)), Майкл Шенон (”Дорога змін” (”Revolutionary Road”))
Найкраща актриса:
Кейт Вінслет (”Читець” (”The Reader”))
Також номінувалися: Енн Геттевей (”Рейчел виходить заміж” (”Rachel Getting Married”)), Анджеліна Джолі (”Підміна” (”Changeling”)), Мелісса Лео (”Замерзла ріка” (”Frozen River”)), Меріл Стріп (”Сумнів”))
Найкраща актриса другого плану:
Пенелопа Крус (”Вікі Крістіна Барселона” (”Vicky Cristina Barcelona”) )
Також номінувалися: Емі Едамс (”Сумнів”), Віола Девіс (”Сумнів”), Тараї П. Генсон (”Загадкова історія Бенджаміна Баттона”), Маріса Томей (”Рестлер”)
Найкращий анімаційний фільм:
“Волл-І” (”WALL-E”)
Також номінувалися: “Вольт” (”Bolt”), “Панда Кунг фу” (”Kung Fu Panda”)
Найкращий художник-постановник:
“Загадкова історія Бенджаміна Баттона” (Доналд Грехем Барт)
Також номінувалися: “Підміна” (Джеймс Дж. Муракамі), “Темний лицар” (Натан Кроулі), “Герцогиня” (”The Duchess”, Майкл Керлін), “Життя спочатку” (Крісті Зі)
Найкращі костюми:
“Герцогиня” (Майкл О’Конор)
Також номінувалися: “Австралія” (”Australia”), “Загадкова історія Бенджаміна Баттона”, “Мілк”, “Життя спочатку”
Найкраща операторська робота:
“Мільйонер з нетрів” (”Slumdog Millionaire”, Ентоні Дод Ментлі)
Також номінувалися: “Підміна” (Том Стерн), “Загадкова історія Бенджаміна Баттона” (Клаудіо Міранда), “Темний лицар” (Воллі Пфістер), “Читець” (Кріс Менджер, Роджер Дікінс)
Найкращий монтаж:
“Мільйонер з нетрів”
Також номінувалися: “Загадкова історія Бенджаміна Баттона”, “Темний лицар”, “Фрост проти Ніксона”, “Мілк”
Найкращий неангломовний фільм:
“Розлука” (Японія)
Також номінувалися: “Комплекс Баадер Майнхоф” (Німеччина), “Клас” (Франція), “Реванш” (Австрія), “Вальс з Баширом” (Ізраїль)
Найкращий грим:
“Загадкова історія Бенджаміна Баттона”
Також номінувалися: “Темний лицар”, “Хеллбой ІІ. Золота армія” (”Hellboy II: The Golden Army”)
Оригінальний саундтрек:
А. Р. Реман (”Мільйонер з нетрів”)
Також номінувалися: Александр Деспла (”Загадкова історія Бенджаміна Баттона”), Джеймс Ньютон Говард (”Defiance”)
Денні Елфман (”Мілк”), Томас Ньюман (”ВОЛЛ-І”)
Оригінальна пісня:
“Jai Ho”, А. Р. Реман (”Мільйонер з нетрів”)
Також номінувалися: “Down to Earth”, Пітер Гебріель (”ВОЛЛ-І”), “O Saya”, А. Р. Реман (”Мільйонер з нетрів”)
Найкращі візуальні ефекти:
“Загадкова історія Бенджаміна Баттона”
Також номінувалися: “Темний лицар”, “Залізна людина”
Найкраща екранізація:
“Мільйонер з нетрів”
Також номінувалися: “Загадкова історія Бенджаміна Баттона”, “Сумнів”, “Фрост проти Ніксона”, “Читець”
Найкращий оригінальний сценарій:
“Мілк”
Також номінувалися: “Замерзла ріка”, “Як доведеться” (”Happy-Go-Lucky”), “Залягти на дно в Брюгге” (”In Bruges”), “ВОЛЛ-І”
Джерело: lvivpost.net
Комментариев нет:
Отправить комментарий